امروز چهار شنبه 17 آذر 1395
ساعت 12:03:18
خانه آرشیو پیوندها جستجو درباره ما ارتباط با ما تبلیغات RSS

صفحه نخست

هنری

گفتگو

فرهنگی

اقتصادی

حوادث

سیاسی

علمی

اجتماعی

ورزشی


اسلاید شو
چاپ

کد خبر : 8203

تاریخ انتشار : 10/08/1393 - 09:42

لزوم توجه مدیران مازندرانی به روزهای سه شنبه

عجز اطلاع رسانی الکترونیکی در تکریم مردم/سرگردانی مردم در روز ملاقات عمومی

عدم حضور مدیر در ادارات در حالی رو به افزایش است که مردم در روزهای عادی نیز امکان ملاقات با مدیر را پیدا نمی‎کنند.

عجز اطلاع رسانی الکترونیکی در تکریم مردم/سرگردانی مردم در روز ملاقات عمومی

جریان سازی و اطلاع رسانی یکی از ضرورت و نیازهای اساسی مردم است و مردم با توجه به پیشرفت‌های علمی که فراهم شد، نیاز به دریافت اطلاعات درباره موضوعات مختلف هستند.

برخی از ارگان‌های دولتی استان به جای پیگیری امور مردم، جریان سازی و تولید اخبار را بیشترین دغدغه خویش قرار داده اند و سعی دارند با نفوذ در لایه‌های رسانه‌ای استان این طور وا نمود کنند که «همه‌چی آرومه.»

به گزارش جویباران، به نقل از بلاغ، در صورتی که در چند ارگان دولتی که جریان سازی به شدت پیگیری می‌شود، کم‌ترین مسئله‌ی مورد توجه تکریم به ارباب رجوع است.

جالب این جاست حتی برخی ارگان‌ها که از مرکز مازندران نیز فاصله دارند و امکان دسترسی خبرنگاران به مدیران مربوطه نیز کمی سخت است، درصورت درخواست مصاحبه با مدیر با این جمله از سوی مسئول روابط عمومی مواجه می‌شویم که هر سئوالی درباره این سازمان دارید، ارائه دهید، خودم پاسخگو هستم.

برخی ارگان‌ها نیز حضور لحظه به لحظه مدیر را به صورت پیامک و ایمیل اطلاع رسانی کرده ولی متاسفانه به مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند، کمتر توجه می‌کنند.

مهم‌ترین دغدغه مردم در ادارات، عدم تکریم ارباب رجوع بوده که این موضوع با روند رو به رشدی مواجه است.

در برخی موارد ارباب رجوعی که از غرب یا شرق یا منطقه محروم برای ملاقات با مدیر مراجعه می‌کند، با در بسته مدیر مواجه شده و این در حالی است که روزهای سه‌شنبه به روز ملاقات عمومی برای مردم تعیین شده است.

مسئولان روابط عمومی در برخی مواقع حضور لحظه به لحظه مدیر میانی را در برخی مکان‌‍‌ها اطلاع رسانی می‌کنند، صعود کارکنان اداره به قله یا پیاده روی دسته جمعی را در بسیاری از مواقع در سایت قرار می‌دهند ولی برنامه عدم حضور مدیر در روز سه شنبه‌ای که باید وقتش را در اختیار مردم قرار دهد، اصلاً اطلاع رسانی نمی‌شود.

عدم حضور مدیر در ادارات در حالی رو به افزایش است که مردم در روزهای عادی نیز امکان ملاقات با مدیر را پیدا نمی‎کنند و مسئولان دفتر در پاسخ به درخواست ارباب رجوع برای دیدار با مدیر، فرد درخواست کننده را به روز سه شنبه ملاقات عمومی ارجاع می‌دهند.

یکی از وظایف مسئولان روابط عمومی ادارات استان دریافت مشکلات مردم و نیز مشکلات و چالش‌های اداری است ولی در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه مسئولان روابط عمومی تهیه خبر و ارسال به رسانه‌ها است.

ارتباط با رسانه‌ها یکی از وظایف مسئولان روابط عمومی است ولی متاسفانه در چند مورد، مسئولان روابط عمومی در امر اطلاع رسانی سعی در دور زدن خبرنگاران دارند و به تهیه چند خط خبر از مدیر که بیشتر تعریف و تمجید است، اقدام کرده و به کلیات موضوع نیز توجه نمی‌کنند.

سایت های اطلاع رسانی ادارات در استان باید منبع غنی از راهکارهای اداری باشند و این در حالی است که در سایت اداری بسیاری از ارگان‌ها تنها به اطلاع رسانی کوتاه درباره حضور مدیر، برگزاری کوهپیمایی کارکنان، حضور فرزندان کارکنان در اردوهای تفریحی، اکتفا شده و به دغدغه مردم و نیز ارائه راهکار قانونی اصلاً توجهی نمی‌شود.

با توجه به در دستور کار بودن دولت الکترونیک انتظار این بود که بسیاری از مشکلات مردم بدون حضور در ارگان‌ها و ادرات حل شود ولی حتی پیگیری دائمی مردم نیز پاسخگو نیست.

با عنایت به پایبندی مدیران اجرایی به اسلام و تاکید دین مبین بر رعایت حق الناس، نیاز است مسئولان نسبت به حقوقی که مردم بر گردن آنها دارند، پایبند باشند.

دیدگاه شما در مورد : عجز اطلاع رسانی الکترونیکی در تکریم مردم/سرگردانی مردم در روز ملاقات عمومی

عجز اطلاع رسانی الکترونیکی در تکریم مردم/سرگردانی مردم در روز ملاقات عمومی

 

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
RSS
خانه | آرشیو | پیوندها | جستجو | درباره ما | ارتباط با ما | تبلیغات | RSS