امروز جمعه 04 اسفند 1396
ساعت 13:59:51
خانه آرشیو پیوندها جستجو درباره ما ارتباط با ما تبلیغات RSS

صفحه نخست

هنری

گفتگو

فرهنگی

اقتصادی

حوادث

سیاسی

علمی

اجتماعی

ورزشی


آخرین اخبار
چاپ

کد خبر : 41036

تاریخ انتشار : 16/11/1396 - 13:02

راز پیشرفت عجیب وب‌سایت‌های دیجی کالا و دیوار

آموزش سئو دقیقا یعنی بهینه سازی وب سایت ها برای موتورهای جستجوگر از جمله گوگل.

به گزارش جویباران، آموزش سئو در سالهای اخیر به شدت مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است به طوریکه بیش از 50 درصد سایتهای برتر ایران، بیشترین ورودی و فروش خود را مدیون گوگل هستند. از جمله این سایت ها می توان به دیجی کالا، دیوار، فارس نیوز و ... اشاره کرد. قطعا می دانید که سئو سایت فقط برای سایت های بزرگ کارآمد نیست چرا که بسیاری از سایت های قدرتمند کنونی مثل بیتوته، سیمرغ، نیوسئو، نشاط آوران و برترین ها از ابتدا با سئو پیشرفت کرده اند.

سئو فقط به معنای بهینه سازی سایت ها برای Google نبوده و شامل تمام موتورهای جستجو می شود. اما در ایران استفاده از گوگل به مراتب بیشتر از سایر موتورهای جستجو است. موتورهای نام آشنایی همچون Bingو Yahooدر کشورهای دیگر بسیار مورد استفاده قرار می گیرند که البته باید این نکته را نیز مطرح کنم که بیش از 87% کل جستجوها در دنیا از طریق موتور جستجوگر گوگل اتفاق می افتد.

 

سایت شما با قرار گرفتن در رتبه های اول گوگل با افزایش بیش از 10 برابری فروش مواجه خواهد شد که شاید باورکردنی نباشد اما کسانی که تجربه کرده اند می دانند قدرت سئو سایت حتی از این هم بیشتر است. بهینه سازی وب سایت ها برای گوگل شاید سخت و زمان بر باشد اما باید بدانید که واقعا این مسئله بسیار ارزشمند و پربازده است. البته این 10 برابر در طولانی مدت به صدها برابر تغییر می کند ...

 

اگر من خودم را جای شما بگذارم این سوال در ذهنم پدیدار می شود :

·       با توجه به هزینه و زمان بهبود روند سئو سایت چه تضمینی برای رسیدن به هدف وجود دارد؟
اما پاسخ امیرقمصری : این سوال را بارها شنیده وپاسخ داده ام. نگرانی شما کاملا طبیعی است. بگذارید پاسخ شما را با یک مثال واقعی بدهم. دوسال قبل دریک شرکت فروشنده خدمات الکترونیکی حضورپیدا کردم. من درآن جلسه به هیئت مدیره گفتم شما اگر بر روی سئوسایت وآموزش سئوکارکنان خود سرمایه گذاری کنید درعرض یکسال فروش تان حداقل 10 برابرمی شود. چندین نفرناگهان شروع کردند به خندیدن و گفتند "ما با اینهمه تجربه و ... نتونستیم حتی دو برابرکنیم درآمدمون رو بعد شما چی میگی؟!!" آنروزگذشت و یک هفته بعد مدیرسایت اون شرکت تماس گرفت وگفت من با مسئولیت خودم هزینه های سئو رو پرداخت میکنم و میدونم چیزی که شما گفتید امکانپذیره ... پروژه شروع شد و یکسال بعد ، اردیبهشت ماه بود که همون مدیرسایت تماس گرفت گفت "میشه خواهش کنم ما رو از لینک یک بردارید ، اونقدر تماسهامون زیاد شده که نمیتونیم پاسخگو باشیم !!!" بنده هم گفتم "والا من به گوگل زنگ نزدم شما رو بیاره بالا که حالا زنگ بزنم بیارتون پایین (باخنده و شوخی زیاد)"

آن شرکت حالا دیگر هیچ فروشگاهی در دنیای واقعی برای خدماتش ندارد و تمام تمرکزش را روی فروش اینترنتی و سئوسایت قرار داده است.

امیر قمصری به عنوان کارشناس و مشاور سئو؛ این کار را برای برندهای بزرگی انجام داده است و 14 سال تجربه خود در این زمینه را راهی مطمئن برای آموزش سئو و بهبود شرایط کسب و کار اینترنتی تمام وب سایت ها می داند.

گوکل روز به روز هوشمندتر می شود و با رونمایی از الگوریتم هایی مثل RankBrain و Fred و Penguin و Panda نشان می دهد هرگز از فعالیت و پیشرفت دست برنخواهد داشت و از طرفی هم به کارشناسان سئو و علاقه مندان این علم پیچیده امید می دهد که راهی را انتخاب کرده اند که هرگز قدیمی نخواهد شد و پایانی برای آن نیست.

 

امروزه گوگل با رونمایی از بروزرسانی RankBrainنشان داده است که به شدت بر روی محتوا و سورس کاربرپسند تمرکز دارد و همانطور که همواره گفته است باز هم فریاد می زند که سایت خود را برای کاربران بهینه کنید تا گوگل سایت شما را دوست داشته باشد و دقیقا اینجاست که مشخص می شود آموزش سئو چقدر برای شما مفید است.

استفاده از فایل های صوتی و ویدئویی در بخش تولید محتوا به شدت در بهبود رتبه در گوگل تاثیرگذار شده است تا حدی که پیش بینی می شود تا سال 2020 بازدید ویدئوها در گوگل به بیش از 85% برسد.

چند نکته بسیار مهم و جدید سئو سایت ، هدیه امیر قمصری به شما :
از 100 درصد کل SEO حدود 30 درصد مربوط به تولید محتوا و سئو محتوا می باشد (دقت کنید که باید هر دو باهم باشند)، حدود 30 درصد بک لینک، حدود 10 درصد بهینه سازی سایت و 30 درصد باقیمانده هم سایر موارد تاثیرگذار در بهبود سئو سایت است.
بهینه سازی ساختار لینک های داخلی برای انتقال اعتبار و رنک صفحات قوی به صفحات ضعیف، یکی از روش های استاندارد سئو کردن صفحه بوده است. اما مسئله ای که اهمیت دارد این است که تعداد مناسبی از لینک ها را در صفحه درج کنیم تا به تجربه کاربری آسیبی وارد نشود.
استفاده از لینکهای دائمی و مرتبط به جای لینک های موقتی و بی کیفیت آنچنان مهم شده است که عدم دقت به آن می تواند سایت شما را به شدت جریمه کند؛ در حدی که شاید باورتان هم نشود ... پس بر روی این مورد اصلا ریسک نکنید.
مهمترین نکته در سئو محتوا آن است که تشخیص دهید عبارت کلیدی و اصلی محتوای شما چیست. این عبارت باید به صورت همزمان در عنوان، محتوا، توضیحات سئو و آدرس صفحه وجود داشته باشد و البته چگالی آن نسبت به سایر عبارت های کلیدی در محتوا بیشتر باشد.
در حال حاظر مهم ترین نکته در بحث بهینه سازی سورس وب سایت ها برای گوگل، استفاده از کدهای AMP است که قطعا دیر یا زود اجباری خواهد شد. در آینده (که پیش بینی می شود سال 2020 باشد) گوگل فقط سایتهایی را در جستجوهای موبایلی نمایش خواهد داد که نسخه AMP آنها فعال باشد.
از لینک دادن به سایت های بزرگ، باکیفیت و مرتبط نترسید که این مهم به شما به راحتی کمک می کند تا افزایش رتبه داشته باشد.
همواره در جریان الگوریتم های جدید گوگل قرار بگیرید و بدانید بسیاری از اوقات این سایت شما نیست که برایش مشکلی پیش آمده و افت رتبه داشته است بلکه سایت های دیگر هستند که در زمینه سئو سایت براساس الگوریتم های جدید پیشرفت هایی داشته اند که شما از آن غافل بوده اید.
در سایت نیوسئو آموزش سئو رایگان ارائه می گردد تا افراد علاقه مند به این عرصه بتوانند دانش خود را در زمینه سئو، لحظه به لحظه بهبود بخشند و از آن در کسب و کار اینترنتی خود استفاده کنند. این آموزش ها به چند حالت کتاب آموزش سئو، فیلم آموزش سئو و متون آموزش سئو ارائه شده است.

در این مقاله و البته درسایت نیوسئو، امیر قمصری به شما نکات کلیدی مهمی را آموزش داده است و معتقد است سئو علمی نیست که منحصر به گروه خاصی از مردم باشد و باید همه وب مسترها و صاحبان کسب و کار اینترنتی آن را به خوبی فرا گیرند.

منبع : تابناک
دیدگاه شما در مورد : راز پیشرفت عجیب وب‌سایت‌های دیجی کالا و دیوار

راز پیشرفت عجیب وب‌سایت‌های دیجی کالا و دیوار

 

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
RSS
خانه | آرشیو | پیوندها | جستجو | درباره ما | ارتباط با ما | تبلیغات | RSS