امروز دوشنبه 01 آبان 1396
ساعت 22:36:02
خانه آرشیو پیوندها جستجو درباره ما ارتباط با ما تبلیغات RSS

صفحه نخست

هنری

گفتگو

فرهنگی

اقتصادی

حوادث

سیاسی

علمی

اجتماعی

ورزشی


آخرین اخبار
چاپ

کد خبر : 38078

تاریخ انتشار : 18/07/1396 - 21:31

اعتماد از دست رفته

موج خروج پرسپولیسی‌ها از سامانه هواداری افزایش داشته است.

به گزارش جویباران، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «در وانفسای کور بودن منابع درآمدی باشگاهای بزرگ ایران، پرسپولیس و استقلال سراغ روشی ابتکاری برای کمک گرفتن از هواداران‌شان و مرتفع کردن مشکلات مالی رفتند. سامانه‌ای هواداری که هوادارانشان با عضویت در آن و پرداخت حق عضویت می‌توانستند کمک حال باشگاه باشند. اتفاقا در سال اول این روش جواب داد و با این که تبلیغ آن در تلویزیون هزینه زیادی روی دست اسپانسر باشگاه‌ها گذاشت اما میزان استقبال به حدی بود که باشگاه پای آن بماند.

اتفاقا موفقیت‌های پرسپولیس و قهرمانی این تیم و اصرار مدیران باشگاه در نیاز به این سامانه باعث شد هواداران این تیم با شور و علاقه بیشتری در آن شرکت کنند و حتی بالاتر از کف عضویت بعضا اعداد درشتی را برای حمایت از تیم پرداخت کنند. این وسط پرونده ژوزه هم قوز بالاقوز شد و به حکم انجامید و هواداران که نمی‌خواستند نوار موفقیت‌های تیم پاره شود باز هم پشت باشگاه درآمدند و عدد قابل‌توجهی هم جمع شد. پرسپولیسی‌ها آن اتفاق را پای ندانم‌کاری مدیران قبلی گذاشتند. عدد جمع شده هرگز برای بستن پرونده ژوزه کافی نبود اما بار دیگر ثابت شد که دوستداران فوتبال حاضرند برای عشق و علاقه خود تاوان اشتباه دیگران را هم بپردازند. متوجه باشید که در دنیای فوتبال سهم هوادار از حمایت مالی بیشتر بلیتی است که برای دیدن بازی می‌خرد و چندان عرف نیست که برای پرداخت جریمه باشگاه از آنها اعانه جمع کنند.

اعتماد از دست رفته

عضویت در سامانه هواداری به معنی اطمینان و اعتماد به مدیران فعلی باشگاه هم بود؛ چرا که آنها امانتدار این پول برای تقسیم و هزینه آن بودند. هواداران پرسپولیس با عضویت خود و استقبال از این سامانه به نحوی رای اعتماد هم به ایشان داده بودند اما اخبار موثق از گردانندگان این سامانه هواداری حکایت از ریزش شدید اعضا طی روزها و هفته‌های اخیر دارد. اوج خروج پرسپولیسی‌ها از این سامانه مربوط به روزهای افشای پرونده مهدی طارمی و محرومیت باشگاه بود. البته آن روزها با باخت وحشتناک به الهلال هم همزمان بود و شاید بتوان بخشی از این اتفاق را به دلخوری هواداران از آن شکست ربط داد و آن را طبیعی دانست اما به‌ نظر می‌رسد بعد از اعلام این نکته که هدایتی پول رضایت باشگاه ترک را به طارمی پرداخت اما او پول را به طرف ترک نداد تا باعث این محرومیت شود نوعی دلزدگی از اولویت‌های مالی برای بازیکنان و ساده‌انگاری نسبت به سرنوشت تیم در فضاهای هواداری شکل گرفت.

رصد کامنت‌ها و اظهار نظر‌ها در میان هواداران و صفحات مجازی نشان می‌داد که دیگر آن اعتماد سابق نزد ایشان وجود ندارد. جریمه ۷۸۰ هزار یورویی پرونده طارمی بار سنگین دیگری بر دوش باشگاه خواهد بود و این در حالی است که باشگاه هنوز از زیر فشار پرونده ژوزه کمر راست نکرده است. یک تحلیل نزدیک به واقع از خروج هواداران پرسپولیس از سامانه هواداری قطعا این خواهد بود که آنها علاوه بر بازیکن رد پای مدیریت باشگاه را هم در این پرونده دیده‌اند و این سوال پیش روی آنها قرار دارد که تا کی قرار است پول آنها به‌ جای خرید بازیکنان جدید و بیشتر کردن امکانات رفاهی تیم صرف تاوان جریمه‌ها و اشتباهات شود؟

ماهی ۹۰۰ میلیون ضرر

به گفته یکی از مدیران سامانه فوق عدد این ریزش چیزی در حدود نیمی از اعضا بوده است و این عدد می‌تواند عمق فاجعه را نشان دهد. از نظر ریاضی هم به‌ صورت تقریبی عدد ضرر و زیانی که متوجه باشگاه پرسپولیس شده قابل محاسبه است. پیش از این مدیر این سامانه در گفت‌وگو با روزنامه «دنیای اقتصاد» اعضای پرسپولیسی این سامانه را چیزی در حدود ۴۵۰ هزار نفر اعلام کرده بود که حتی اگر کف پرداخت ۶ هزار تومان حق عضویت ماهانه را برای آنها در نظر بگیریم ۲میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان درآمد ماهانه برای باشگاه به ارمغان می‌آورد که البته بخشی از آن سهم مخابرات است. اگر عدد ریزش را حتی کمتر از نصف یعنی ۱۵۰ هزار نفر هم در نظر بگیریم یعنی ماهانه ۹۰۰ میلیون تومان درآمد از کف پرسپولیسی‌ها پریده است. آنها فقط باید امیدوار باشند که با موفقیت‌های آینده بتوانند این خیل عظیم از هواداران دل‌شکسته خود را بار دیگر به بازگشت به این سامانه مجاب کنند. اتفاقی که درخشش در بازی برگشت با الهلال و بعد از آن داربی پایتخت فرصت خوبی برای انجام آن است.»

دیدگاه شما در مورد : اعتماد از دست رفته

اعتماد از دست رفته

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
RSS
خانه | آرشیو | پیوندها | جستجو | درباره ما | ارتباط با ما | تبلیغات | RSS