امروز جمعه 31 شهریور 1396
ساعت 17:08:39
خانه آرشیو پیوندها جستجو درباره ما ارتباط با ما تبلیغات RSS

صفحه نخست

هنری

گفتگو

فرهنگی

اقتصادی

حوادث

سیاسی

علمی

اجتماعی

ورزشی


آخرین اخبار
چاپ

کد خبر : 37572

تاریخ انتشار : 21/06/1396 - 09:20

فاجعه واردات ۷۰ درصدی نوشت افزار

  به گزارش جویباران،چند سالی است که در آستانه بازگشایی مدارس، شاخ و شانه کشیدن برندها و پویانمایی های خارجی با شخصیت های کارتون های داخلی هم شروع می شود. در این میان از یک سو شاهد تولید کنندگانی هستیم که هر آن چه را در چنته دارند عرضه می کنند تا شاید تغییر ذائقه و الگوی بچه ها و خانواده ها رونق کار وکاسبی آن ها باشد و از سوی دیگر والدینی که هم به فکر حمایت از تولید داخلی البته با قیمت پایین هستند و هم دلشان می خواهد کودکان آن ها با نمادهای ایرانی و اسلامی آشنا شوند.

 
 اما نکته مهم کودکانی هستند که قرار است بپذیرند به جای باب اسفنجی و مردعنکبوتی و سیندرلا، نشان رستم و سهراب، رودابه و تهمینه یا کلاه قرمزی و جناب خان را انتخاب کنند. همچنین در سوی دیگر این ماجرا، واردات ۷۰ درصدی نوشت افزار مصرفی  کشور است؛ فاجعه ای که رئیس اتحادیه نوشت افزار از آن خبر می دهد . این که «30 درصد نوشت افزار در داخل کشور  تولید می شود اگر چه این رقم امسال به حدود 40 تا 45 درصد هم رسیده است.»
 
 

برای من  قیمت اهمیت دارد

 
در یکی از مراکز خرید لوازم تحریر، مادری که با فرزند 9 ساله خود درحال خرید نوشت افزار است، با اشاره به دفترچه و نوشت افزاری که تصاویر ایرانی دارد می گوید:  اگر قیمت این کالاها را با مشابه خارجی آن که البته چینی است، مقایسه کنید می بینید که کالاهای ایرانی گران تر است و برای من  قیمت اهمیت دارد. بنابراین وقتی قرار به انتخاب باشد، خیلی به تصاویر توجه نمی کنم. ضمن آن که فرزندم هم از انتخاب نوشت افزار و کیفی که تصویر کارتون های خارجی دارد، بدش نمی آید. 
 
مادر دیگری نیز با بیان این که تلاش می کنم برای فرزندم نوشت افزاری با تصاویر اصیل ایرانی بگیرم حتی اگر گران تر باشد، افزود: متاسفانه چون کارتون های خارجی مثل باب اسفنجی و اسپایدرمن و بن تن شخصیت های دوست داشتنی هستند و فرزندم هم بیشتر آن ها را می بیند، بنابراین به این تصاویر هم رغبت نشان می دهد. در حالی که شخصیت های ایرانی حتی در کارتون ها و برنامه های کودک جایی ندارند؛ بنابراین ایجاد علاقه در کودکی که این شخصیت ها را نمی بیند، بسیار سخت است. او سپس به فرزندش اشاره می کند که کمی آن طرف تر تبلت به دست ایستاده است و می گوید: با این شرایط تصمیم گیری متناسب با ذائقه فرزندان دشوار است. طرح این مشکلات در حالی است که به گفته یک تولید کننده نوشت افزار ایرانی- اسلامی، استفاده از نوشت‌افزار با نماد داخلی نیازمند فرهنگ سازی و استمرار در تولید پویانمایی با کیفیت بالا و پخش از تلویزیون و شخصیت سازی است. عزیزی گفت: اگر بچه‌ها سراغ دفترها و مدادها و کوله‌هایی می‌روند که عکس باربی و باب اسفنجی و بن‌تن و مرد عنکبوتی بر آن حک شده، به این خاطر است که این شخصیت‌ها را می‌شناسند و با آن ارتباط برقرار کرده‌اند؛ در حالی که برای اسطوره‌ها و شخصیت‌های کارتونی و غیرکارتونی ما این اتفاق نیفتاده است.
 
وی به مشکلاتی که درباره انتشار دفاتری با تصویر «جناب خان» یا «شکرستان» پیش آمده است اشاره و اظهار کرد: قرار بود تا پنج سال، شخصیت‌ها و برنامه‌های جدیدی براساس مجموعه «شکرستان» تولید شود و روی آنتن برود؛ اما این اتفاق نیفتاد. از سوی دیگر ما تصویر جناب خان و کلاه قرمزی را منتشر کردیم اما نه جناب خان روی آنتن و در برنامه «خندوانه» ماند، نه کلاه قرمزی و این امر باعث ضرر و زیان تولید کننده شد. وی افزود:  کلاه قرمزی برای بچه‌های امروز، شخصیت چندان جذاب و شناخته شده‌ای نیست. به همین دلیل، تولیدکننده‌ها حق دارند عطای نوشت افزار ایرانی را به لقایش ببخشند و به فکر برگشت سرمایه خود باشند.
 
درباره این موضوع رئیس اتحادیه نوشت افزار در گفت وگو با میزان، از تولید 30 درصدی نوشت افزار در داخل کشور خبر داد و گفت: امسال این رقم به حدود 40 تا 45 درصد رسیده است. 
 
موسی فرزانیان ادامه داد: امسال از لحاظ تولید نوشت افزار و واردات این کالا در بازار هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و کمبودی در بازار راکد این بخش وجود ندارد. وی با اشاره به حمایت مسئولان از تولید داخلی نوشت افزار تصریح کرد: یکی از مشکلات تولید‌کنندگان تسهیلات بانکی است که با سودهای حدود 25 درصد به آن ها اعطا می‌شود، این امر حاشیه سودی برای تولید‌کنندگان باقی نمی‌گذارد و قدرت تولید را از آنان می‌گیرد. فرزانیان تصریح کرد: هم اکنون نیمی از واردات نوشت افزار از چین و بقیه هم از کشورهای اندونزی، تایلند و ویتنام انجام می‌شود. وی تاکید کرد: تولیدات نوشت افزار ایرانی کاملا با کیفیت و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است و در صورت حمایت‌های لازم، قطعا می‌توان بخش قابل توجهی از نیاز داخل را از طریق تولیدات داخلی تامین کرد. به گفته وی هم اکنون 95 درصد دفتر مورد نیاز در داخل تولید می‌شود اما بخشی از کاغذ آن از طریق واردات تامین می‌شود.
 
 

در عین حال مدیرعامل مجمع نوشت افزارهای ایرانی اسلامی از واردات ۷۰ درصدی نوشت افزار مصرفی کشور خبر می دهد. سعید حسینی با اشاره به این که به دلیل واردات گسترده، کسی رغبتی به سرمایه گذاری در این بخش ندارد اظهار کرد: گردش مالی سالانه نوشت افزار در بازار ایران چهار هزار میلیارد تومان است که 70 درصد این ظرفیت از خارج از کشور به صورت قانونی یا قاچاق وارد می شود. واردات بی رویه مانع از رشد صنعت نوشت افزار در کشور شده است.

مدیرعامل مجمع نوشت افزارهای ایرانی اسلامی افزود: سالانه بیش از 150 میلیون جلد انواع دفترچه و میلیون ها قلم کیف، جامدادی، مداد و خودکار در کشور مصرف می شود که بخش عمده ای از آن ها از خارج وارد می شود؛ درحالی که واحدهای تولیدی در داخل کشور با ظرفیت بسیار پایین تر از ظرفیت اسمی خود فعال هستند.وی خواهان حمایت جدی دولت از تولیدکنندگان انواع نوشت افزار داخلی شد و افزود: دولت می تواند از طریق مبارزه با قاچاق و همچنین وضع مقررات گمرکی در حوزه واردات نوشت افزارهای بی کیفیت که سلامت دانش آموزان را نیز به خطر می اندازد، از ورود کالاهای خطرناک و بی کیفیت جلوگیری کند.
چند سالی است که در آستانه بازگشایی مدارس، شاخ و شانه کشیدن برندها و پویانمایی های خارجی با شخصیت های کارتون های داخلی هم شروع می شود. در این میان از یک سو شاهد تولید کنندگانی هستیم که هر آن چه را در چنته دارند عرضه می کنند تا شاید تغییر ذائقه و الگوی بچه ها و خانواده ها رونق کار وکاسبی آن ها باشد و از سوی دیگر والدینی که هم به فکر حمایت از تولید داخلی البته با قیمت پایین هستند و هم دلشان می خواهد کودکان آن ها با نمادهای ایرانی و اسلامی آشنا شوند.
 
به گزارش خراسان، اما نکته مهم کودکانی هستند که قرار است بپذیرند به جای باب اسفنجی و مردعنکبوتی و سیندرلا، نشان رستم و سهراب، رودابه و تهمینه یا کلاه قرمزی و جناب خان را انتخاب کنند. همچنین در سوی دیگر این ماجرا، واردات ۷۰ درصدی نوشت افزار مصرفی  کشور است؛ فاجعه ای که رئیس اتحادیه نوشت افزار از آن خبر می دهد . این که «30 درصد نوشت افزار در داخل کشور  تولید می شود اگر چه این رقم امسال به حدود 40 تا 45 درصد هم رسیده است.»
 
 
برای من  قیمت اهمیت دارد
 
در یکی از مراکز خرید لوازم تحریر، مادری که با فرزند 9 ساله خود درحال خرید نوشت افزار است، با اشاره به دفترچه و نوشت افزاری که تصاویر ایرانی دارد می گوید:  اگر قیمت این کالاها را با مشابه خارجی آن که البته چینی است، مقایسه کنید می بینید که کالاهای ایرانی گران تر است و برای من  قیمت اهمیت دارد. بنابراین وقتی قرار به انتخاب باشد، خیلی به تصاویر توجه نمی کنم. ضمن آن که فرزندم هم از انتخاب نوشت افزار و کیفی که تصویر کارتون های خارجی دارد، بدش نمی آید. 
 
مادر دیگری نیز با بیان این که تلاش می کنم برای فرزندم نوشت افزاری با تصاویر اصیل ایرانی بگیرم حتی اگر گران تر باشد، افزود: متاسفانه چون کارتون های خارجی مثل باب اسفنجی و اسپایدرمن و بن تن شخصیت های دوست داشتنی هستند و فرزندم هم بیشتر آن ها را می بیند، بنابراین به این تصاویر هم رغبت نشان می دهد. در حالی که شخصیت های ایرانی حتی در کارتون ها و برنامه های کودک جایی ندارند؛ بنابراین ایجاد علاقه در کودکی که این شخصیت ها را نمی بیند، بسیار سخت است. او سپس به فرزندش اشاره می کند که کمی آن طرف تر تبلت به دست ایستاده است و می گوید: با این شرایط تصمیم گیری متناسب با ذائقه فرزندان دشوار است. طرح این مشکلات در حالی است که به گفته یک تولید کننده نوشت افزار ایرانی- اسلامی، استفاده از نوشت‌افزار با نماد داخلی نیازمند فرهنگ سازی و استمرار در تولید پویانمایی با کیفیت بالا و پخش از تلویزیون و شخصیت سازی است. عزیزی گفت: اگر بچه‌ها سراغ دفترها و مدادها و کوله‌هایی می‌روند که عکس باربی و باب اسفنجی و بن‌تن و مرد عنکبوتی بر آن حک شده، به این خاطر است که این شخصیت‌ها را می‌شناسند و با آن ارتباط برقرار کرده‌اند؛ در حالی که برای اسطوره‌ها و شخصیت‌های کارتونی و غیرکارتونی ما این اتفاق نیفتاده است.
 
وی به مشکلاتی که درباره انتشار دفاتری با تصویر «جناب خان» یا «شکرستان» پیش آمده است اشاره و اظهار کرد: قرار بود تا پنج سال، شخصیت‌ها و برنامه‌های جدیدی براساس مجموعه «شکرستان» تولید شود و روی آنتن برود؛ اما این اتفاق نیفتاد. از سوی دیگر ما تصویر جناب خان و کلاه قرمزی را منتشر کردیم اما نه جناب خان روی آنتن و در برنامه «خندوانه» ماند، نه کلاه قرمزی و این امر باعث ضرر و زیان تولید کننده شد. وی افزود:  کلاه قرمزی برای بچه‌های امروز، شخصیت چندان جذاب و شناخته شده‌ای نیست. به همین دلیل، تولیدکننده‌ها حق دارند عطای نوشت افزار ایرانی را به لقایش ببخشند و به فکر برگشت سرمایه خود باشند.
 
درباره این موضوع رئیس اتحادیه نوشت افزار در گفت وگو با میزان، از تولید 30 درصدی نوشت افزار در داخل کشور خبر داد و گفت: امسال این رقم به حدود 40 تا 45 درصد رسیده است. 
 
موسی فرزانیان ادامه داد: امسال از لحاظ تولید نوشت افزار و واردات این کالا در بازار هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و کمبودی در بازار راکد این بخش وجود ندارد. وی با اشاره به حمایت مسئولان از تولید داخلی نوشت افزار تصریح کرد: یکی از مشکلات تولید‌کنندگان تسهیلات بانکی است که با سودهای حدود 25 درصد به آن ها اعطا می‌شود، این امر حاشیه سودی برای تولید‌کنندگان باقی نمی‌گذارد و قدرت تولید را از آنان می‌گیرد. فرزانیان تصریح کرد: هم اکنون نیمی از واردات نوشت افزار از چین و بقیه هم از کشورهای اندونزی، تایلند و ویتنام انجام می‌شود. وی تاکید کرد: تولیدات نوشت افزار ایرانی کاملا با کیفیت و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است و در صورت حمایت‌های لازم، قطعا می‌توان بخش قابل توجهی از نیاز داخل را از طریق تولیدات داخلی تامین کرد. به گفته وی هم اکنون 95 درصد دفتر مورد نیاز در داخل تولید می‌شود اما بخشی از کاغذ آن از طریق واردات تامین می‌شود.
 
 
در عین حال مدیرعامل مجمع نوشت افزارهای ایرانی اسلامی از واردات ۷۰ درصدی نوشت افزار مصرفی کشور خبر می دهد. سعید حسینی با اشاره به این که به دلیل واردات گسترده، کسی رغبتی به سرمایه گذاری در این بخش ندارد اظهار کرد: گردش مالی سالانه نوشت افزار در بازار ایران چهار هزار میلیارد تومان است که 70 درصد این ظرفیت از خارج از کشور به صورت قانونی یا قاچاق وارد می شود. واردات بی رویه مانع از رشد صنعت نوشت افزار در کشور شده است.
مدیرعامل مجمع نوشت افزارهای ایرانی اسلامی افزود: سالانه بیش از 150 میلیون جلد انواع دفترچه و میلیون ها قلم کیف، جامدادی، مداد و خودکار در کشور مصرف می شود که بخش عمده ای از آن ها از خارج وارد می شود؛ درحالی که واحدهای تولیدی در داخل کشور با ظرفیت بسیار پایین تر از ظرفیت اسمی خود فعال هستند.وی خواهان حمایت جدی دولت از تولیدکنندگان انواع نوشت افزار داخلی شد و افزود: دولت می تواند از طریق مبارزه با قاچاق و همچنین وضع مقررات گمرکی در حوزه واردات نوشت افزارهای بی کیفیت که سلامت دانش آموزان را نیز به خطر می اندازد، از ورود کالاهای خطرناک و بی کیفیت جلوگیری کند.
چند سالی است که در آستانه بازگشایی مدارس، شاخ و شانه کشیدن برندها و پویانمایی های خارجی با شخصیت های کارتون های داخلی هم شروع می شود. در این میان از یک سو شاهد تولید کنندگانی هستیم که هر آن چه را در چنته دارند عرضه می کنند تا شاید تغییر ذائقه و الگوی بچه ها و خانواده ها رونق کار وکاسبی آن ها باشد و از سوی دیگر والدینی که هم به فکر حمایت از تولید داخلی البته با قیمت پایین هستند و هم دلشان می خواهد کودکان آن ها با نمادهای ایرانی و اسلامی آشنا شوند.
 
به گزارش خراسان، اما نکته مهم کودکانی هستند که قرار است بپذیرند به جای باب اسفنجی و مردعنکبوتی و سیندرلا، نشان رستم و سهراب، رودابه و تهمینه یا کلاه قرمزی و جناب خان را انتخاب کنند. همچنین در سوی دیگر این ماجرا، واردات ۷۰ درصدی نوشت افزار مصرفی  کشور است؛ فاجعه ای که رئیس اتحادیه نوشت افزار از آن خبر می دهد . این که «30 درصد نوشت افزار در داخل کشور  تولید می شود اگر چه این رقم امسال به حدود 40 تا 45 درصد هم رسیده است.»
 
 
برای من  قیمت اهمیت دارد
 
در یکی از مراکز خرید لوازم تحریر، مادری که با فرزند 9 ساله خود درحال خرید نوشت افزار است، با اشاره به دفترچه و نوشت افزاری که تصاویر ایرانی دارد می گوید:  اگر قیمت این کالاها را با مشابه خارجی آن که البته چینی است، مقایسه کنید می بینید که کالاهای ایرانی گران تر است و برای من  قیمت اهمیت دارد. بنابراین وقتی قرار به انتخاب باشد، خیلی به تصاویر توجه نمی کنم. ضمن آن که فرزندم هم از انتخاب نوشت افزار و کیفی که تصویر کارتون های خارجی دارد، بدش نمی آید. 
 
مادر دیگری نیز با بیان این که تلاش می کنم برای فرزندم نوشت افزاری با تصاویر اصیل ایرانی بگیرم حتی اگر گران تر باشد، افزود: متاسفانه چون کارتون های خارجی مثل باب اسفنجی و اسپایدرمن و بن تن شخصیت های دوست داشتنی هستند و فرزندم هم بیشتر آن ها را می بیند، بنابراین به این تصاویر هم رغبت نشان می دهد. در حالی که شخصیت های ایرانی حتی در کارتون ها و برنامه های کودک جایی ندارند؛ بنابراین ایجاد علاقه در کودکی که این شخصیت ها را نمی بیند، بسیار سخت است. او سپس به فرزندش اشاره می کند که کمی آن طرف تر تبلت به دست ایستاده است و می گوید: با این شرایط تصمیم گیری متناسب با ذائقه فرزندان دشوار است. طرح این مشکلات در حالی است که به گفته یک تولید کننده نوشت افزار ایرانی- اسلامی، استفاده از نوشت‌افزار با نماد داخلی نیازمند فرهنگ سازی و استمرار در تولید پویانمایی با کیفیت بالا و پخش از تلویزیون و شخصیت سازی است. عزیزی گفت: اگر بچه‌ها سراغ دفترها و مدادها و کوله‌هایی می‌روند که عکس باربی و باب اسفنجی و بن‌تن و مرد عنکبوتی بر آن حک شده، به این خاطر است که این شخصیت‌ها را می‌شناسند و با آن ارتباط برقرار کرده‌اند؛ در حالی که برای اسطوره‌ها و شخصیت‌های کارتونی و غیرکارتونی ما این اتفاق نیفتاده است.
 
وی به مشکلاتی که درباره انتشار دفاتری با تصویر «جناب خان» یا «شکرستان» پیش آمده است اشاره و اظهار کرد: قرار بود تا پنج سال، شخصیت‌ها و برنامه‌های جدیدی براساس مجموعه «شکرستان» تولید شود و روی آنتن برود؛ اما این اتفاق نیفتاد. از سوی دیگر ما تصویر جناب خان و کلاه قرمزی را منتشر کردیم اما نه جناب خان روی آنتن و در برنامه «خندوانه» ماند، نه کلاه قرمزی و این امر باعث ضرر و زیان تولید کننده شد. وی افزود:  کلاه قرمزی برای بچه‌های امروز، شخصیت چندان جذاب و شناخته شده‌ای نیست. به همین دلیل، تولیدکننده‌ها حق دارند عطای نوشت افزار ایرانی را به لقایش ببخشند و به فکر برگشت سرمایه خود باشند.
 
درباره این موضوع رئیس اتحادیه نوشت افزار در گفت وگو با میزان، از تولید 30 درصدی نوشت افزار در داخل کشور خبر داد و گفت: امسال این رقم به حدود 40 تا 45 درصد رسیده است. 
 
موسی فرزانیان ادامه داد: امسال از لحاظ تولید نوشت افزار و واردات این کالا در بازار هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و کمبودی در بازار راکد این بخش وجود ندارد. وی با اشاره به حمایت مسئولان از تولید داخلی نوشت افزار تصریح کرد: یکی از مشکلات تولید‌کنندگان تسهیلات بانکی است که با سودهای حدود 25 درصد به آن ها اعطا می‌شود، این امر حاشیه سودی برای تولید‌کنندگان باقی نمی‌گذارد و قدرت تولید را از آنان می‌گیرد. فرزانیان تصریح کرد: هم اکنون نیمی از واردات نوشت افزار از چین و بقیه هم از کشورهای اندونزی، تایلند و ویتنام انجام می‌شود. وی تاکید کرد: تولیدات نوشت افزار ایرانی کاملا با کیفیت و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است و در صورت حمایت‌های لازم، قطعا می‌توان بخش قابل توجهی از نیاز داخل را از طریق تولیدات داخلی تامین کرد. به گفته وی هم اکنون 95 درصد دفتر مورد نیاز در داخل تولید می‌شود اما بخشی از کاغذ آن از طریق واردات تامین می‌شود.
 
 
در عین حال مدیرعامل مجمع نوشت افزارهای ایرانی اسلامی از واردات ۷۰ درصدی نوشت افزار مصرفی کشور خبر می دهد. سعید حسینی با اشاره به این که به دلیل واردات گسترده، کسی رغبتی به سرمایه گذاری در این بخش ندارد اظهار کرد: گردش مالی سالانه نوشت افزار در بازار ایران چهار هزار میلیارد تومان است که 70 درصد این ظرفیت از خارج از کشور به صورت قانونی یا قاچاق وارد می شود. واردات بی رویه مانع از رشد صنعت نوشت افزار در کشور شده است.
مدیرعامل مجمع نوشت افزارهای ایرانی اسلامی افزود: سالانه بیش از 150 میلیون جلد انواع دفترچه و میلیون ها قلم کیف، جامدادی، مداد و خودکار در کشور مصرف می شود که بخش عمده ای از آن ها از خارج وارد می شود؛ درحالی که واحدهای تولیدی در داخل کشور با ظرفیت بسیار پایین تر از ظرفیت اسمی خود فعال هستند.وی خواهان حمایت جدی دولت از تولیدکنندگان انواع نوشت افزار داخلی شد و افزود: دولت می تواند از طریق مبارزه با قاچاق و همچنین وضع مقررات گمرکی در حوزه واردات نوشت افزارهای بی کیفیت که سلامت دانش آموزان را نیز به خطر می اندازد، از ورود کالاهای خطرناک و بی کیفیت جلوگیری کند.
 
منبع : خراسان
دیدگاه شما در مورد : فاجعه واردات ۷۰ درصدی نوشت افزار

فاجعه واردات ۷۰ درصدی نوشت افزار

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
RSS
خانه | آرشیو | پیوندها | جستجو | درباره ما | ارتباط با ما | تبلیغات | RSS