امروز پنج شنبه 08 تیر 1396
ساعت 03:12:02
خانه آرشیو پیوندها جستجو درباره ما ارتباط با ما تبلیغات RSS

صفحه نخست

هنری

گفتگو

فرهنگی

اقتصادی

حوادث

سیاسی

علمی

اجتماعی

ورزشی


یادداشت
چاپ

کد خبر : 35280

تاریخ انتشار : 21/01/1396 - 09:30

نقش رسانه‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی

رسانه ها به عنوان یکی از مهمترین اهرم‌های فرهنگ سازی در حوزه‌های مختلف حرف برای گفتن دارند.

نقش رسانه‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی
اقتصاد مقاومتی از واژه‌های کلیدی در  سخنان رهبر معظم انقلاب است که در اهداف آن شاهد برجسته سازی تقویت اقتصاد داخلی و استفاده گزینشی از محصولات خارجی به دلیل وجود رقابت اقتصادی سالم و افزایش کیفیت کالای ساخت وطن هستیم.

رسانه ها به عنوان یکی از مهمترین اهرم‌های فرهنگ سازی در حوزه‌های مختلف حرف برای گفتن دارند.

مزیت سازی یا هیولاسازی از یک فرد با شیء یا نماد، یکی از ابزارهای مهم رسانه‌ها در عصر کنونی است و جهت این موضوع به رسالت‌های رسانه وابسته است. 

هنگامی که در رسانه‌ها، موضوعی با پوشش انسانی و جذاب و مورد استفاده بیان شود، شاهد استقبال گسترده عمومی از آن هستیم؛ و یا هنگامی که موضوعی در رسانه‌ها به صورت منفی بیان شود به دوری عمومی از آن می رسیم.

واردات برخی از کالاهایی که در کشور ساخته می شود و یا استفاده لطیفه‌های مختلف تمسخر آمیز، آن موضوع از تحقیق خارج می‌شود.

اقتصاد مقاومتی شبیخون برنامه‌ریزی شده برای مقابله با اهداف نرم اقتصادی است که مضمحل شدن اقتصادی یک کشور و به تبع آن تسلیم شدن همه جانبه را در پی دارد.

تحریم همه جانبه غرب، که از تعبیر "شکننده" از آن یاد شده است، از نمونه‌های مصداقی اثرگذاری اقتصاد مقاومتی در مقابله با دشمنی‌هاست. بر طبق نظر دستگاه‌های پژوهشی و نظارتی، تحریم‌ها حداکثر تا 30 درصد بر اقتصاد کشور ما اثر گذاشت و 70 درصد معضلات جامعه را باید در سوء تدابیر مدیریتی و اجرایی و نظارتی جستجو کرد.

وجود توانمندی‌های مختلف کشور در ابعاد نیروی  انسانی، منابع طبیعی، تاریخی، تمدنی و معدنی و کشاورزی و دامی و زیست محیطی می‌تواند شاخص‌های توسعه و اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی را به دنبال داشته باشد، که استفاده بهینه از توان داخلی و تحقق توانمندی‌های ملی و توان مقابله قدرتمندانه در برابر دشمنان از اهداف آن ذکر شد.

رسانه‌ها توان تقویت باور عمومی به تسهیل برای دست‌یابی به اهداف اقتصاد مقاومتی را دارند تا با بیان ابعاد مصرف کالای داخلی و نمایاندن اثرات تقویت اقتصاد کشور و اثر آن بر سایر بخش‌های مرتبط با اشتغالزایی و افزایش توان ملی، نقش خود را به‌خوبی ایفاء کنند. 

هنگامی که نخبگان جامعه به واسطه رسانه‌ها دیدگاه‌های کارشناسی خود را به جامعه منتقل کنند، و عموم مردم نیز با همراهی رسانه‌ها در انتقال مناسب پیام با نخبگان و رهبری آن جامعه هم آهنگ شوند، شاهد فرهنگ‌سازی مناسب و گسترش قابل توجه استفاده از تولیدات ملی خواهیم بود.
 
 
نویسنده : عمران اکبرنژاد
دیدگاه شما در مورد : نقش رسانه‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی

نقش رسانه‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
RSS
خانه | آرشیو | پیوندها | جستجو | درباره ما | ارتباط با ما | تبلیغات | RSS