امروز شنبه 13 آذر 1395
ساعت 17:11:42
خانه آرشیو پیوندها جستجو درباره ما ارتباط با ما تبلیغات RSS

صفحه نخست

هنری

گفتگو

فرهنگی

اقتصادی

حوادث

سیاسی

علمی

اجتماعی

ورزشی


آخرین اخبار
چاپ

کد خبر : 31578

تاریخ انتشار : 19/07/1395 - 17:36

برای رهایی از استرس با صدای بلند بخوانید

محققان روش‌های ساده‌ای برای کاهش استرس معرفی می‌کنند.

به گزارش جویباران، استرس در دنیای امروز بسیار رایج شده است، مربوط به سن و سال خاصی هم نمی‌شود و بسیاری از افراد آن را تجربه می‌کنند.

استرس اغلب به واسطه شغل‌های خسته‌کننده، عادات بد غذاخوردن و آلودگی هوا ایجاد می‌شود، اما روش‌های ساده‌ای وجود دارد که می‌توان استرس را با انجام آنها کاهش داد.
مهمترین روش برای کاهش استرس تغییر در شیوه زندگی است که برخی از آنها در ذیل عنوان شده است:
داشتن خواب کافی
یکی از بهترین روش‌های کاهش استرس، خواب کافی است. خواب کافی به مدت هفت تا هشت ساعت در روز، منجر به استراحت ذهن می‌شود و در کاهش استرس موثر است.
پیاده‌روی
پیاده‌روی بهترین و ساده‌ترین نوع ورزش در دسترس است که در تناسب اندام و سالم ماندن تاثیر بسیاری دارد.
مدیتیشن
انجام مدیتیشن در روز  به مدت 20 دقیقه برای کاهش استرس مفید است.
مصرف آب میوه 
مصرف آب میوه تاثیر بسیاری در سلامتی و کاهش استرس دارد، البته توصیه می‌شود که از آب میوه‌های طبیعی استفاده شود.
محققان اظهار کردند: نوشیدن مقادیر زیاد از نوشیدنی‌های حاوی ویتامین C مانند آب پرتقال کمک زیادی در مدیریت استرس می‌کند که این موضوع به دلیل کاهش سطح هورمون استرس مانند کورتیزول است.
با صدای بلند بخوانید
هر زمانی که احساس استرس کردید، برای رهایی از فشارهای روحی آواز بخوانید. این عمل به شما احساس شادی می‌دهد و در کاهش استرس هم نقش بسیاری دارد.

منبع : ایسنا
دیدگاه شما در مورد : برای رهایی از استرس با صدای بلند بخوانید

برای رهایی از استرس با صدای بلند بخوانید

 

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
RSS
خانه | آرشیو | پیوندها | جستجو | درباره ما | ارتباط با ما | تبلیغات | RSS