امروز سه شنبه 16 آذر 1395
ساعت 17:38:26
خانه آرشیو پیوندها جستجو درباره ما ارتباط با ما تبلیغات RSS

صفحه نخست

هنری

گفتگو

فرهنگی

اقتصادی

حوادث

سیاسی

علمی

اجتماعی

ورزشی


اسلاید شو
چاپ

کد خبر : 30634

تاریخ انتشار : 29/05/1395 - 11:06

مسئول طرح و برنامه و بودجه سازمان بسیج رسانه مازندران خبرداد

ابلاغ برنامه کانون های بسیج رسانه مازندران در سال 95

مسئول طرح و برنامه و بودجه سازمان بسیج رسانه مازندران اظهار داشت: برنامه های کانون های بسیج رسانه استان مازندران در سال 95 به مسئولان کانون های بسیج رسانه 22 شهرستان از شرق تا غرب استان ابلاغ و بر محوری بودن فرمایشات رهبر معظم انقلاب، و تحقق اقدام عملی رسانه ای و فرهنگی و چشم بینای ملت شریف در راستای اقتصاد مقاومتی تاکید شد.

ابلاغ برنامه کانون های بسیج رسانه مازندران در سال 95

به گزارش خبرنگار جویباران،ابراهیم اکبرزاده زنگنه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در سال 94 و تشریح برنامه های سال 95، بر محوریت اقتصاد مقاومتی در برنامه ها تاکید و خواستار ورود و همفکری همه ی نخبگان دانشگاهی و بهره مندی از همه ی ظرفیت های موجود شد

وی افزود: جهت تحقق سند چشم انداز رسانه ای استان، اهداف کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدتی در سازمان تعیین گردیده که در قالب بیش از 20 برنامه ی متفاوت بصورت اقتضایی و ابلاغی جهت اجرا به دفاتر و کانون ها در سطح استان ارائه گردیده که برخی از آنها عبارتند از :

1 - شناسایی ، جذب و آموزش و سازماندهی اصحاب رسانه 2 - ارتقاء سطح خدمات رسانی با تعیین نقش و سهم اعضا و میزان فعالیت و مشارکت در برنامه ها ، 3 – انجمن های تخصصی محوریت سرگروه های رسانه ای و در قالب قرارگاه های جهادی ، 4 – آموزش های بدو ورود در قالب میثاق نامه و اردوهای میثاق ، 5 – برگزاری دوره های توانمند سازی سرگروه های انجمن ها ، 6 – برنامه هیئت منتظران موعود و میقات صالحین ، 7 - آموزش های روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و تربیت و آموزش حافظان قرآن کریم ، 8 –آموزش های حرفه ای و تخصصی رسانه ، 9 - برپایی غرفه های رسانه در نمایشگاه های رسانه ای ، 10 - نشست های روشنگری و گفتمان سازی ، 11 – ارتقاء امر به معروف و نهی از منکر رسانه ای ، 12 – نشست های طرح مودت ، 13 – برگزاری نشست های راهبردی و تبیین استراتژی ، 14 - کمک به ایجاد سایت ها و کانال هاسایت ها ، 15 – برگزاری دوره طرح ولایت رسانه  ، 16 - برگزاری جشنواره ابوذر ، 17 - برگزاری روز تخصصی قشر رسانه ، 18 - گرامیداشت روز خبرنگار ، 19 - برگزاری اردوهای 3 روزه جهادی فرهنگی و اقتصاد مقاومتی ، 20 – احصاء چالش ها و راه کارهای ارتقاء منزلت شغلی و اجتماعی اصحاب رسانه و تدوین برنامه های پیشنهادی سال آینده

مسئول طرح و برنامه و بودجه سازمان بسیج رسانه مازندران ادامه داد: هنوز اهمیت اجرای مشترک مأموریت ها و برنامه های رسانه ای در بین دستگاه های اجرایی و متولی امر رسانه در سطح استان به خوبی جای نگرفته است و لذا قالب کار در میدان حقیقی و قطعی نیست و باید همه ی مسئولین امر فرهنگی و رسانه ای استان را بسیج و راهکارهای عملیاتی تشکیل جبهه واحد رسانه ای را استخراج کنیم تا ان شاء الله مبنای کار قرار گیرد.

زنگنه با اشاره به رویارویی 37 ساله استکبار جهانی با انقلاب اسلامی و وجود اختلاف سلیقه ها تصریح کرد: در همه جا اختلاف سلیقه وجود دارد ولی این اختلاف ها نباید باعث از بین رفتن وحدت و همدلی باشد و همه باید تحت قالب برنامه ای منسجم و با بسیج اصحاب رسانه مجاهد و تراز انقلاب بدون موازی کاری در میدان عمل به عنوان یک کل واحد برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کوشا باشیم.

وی ضمن تشریح خصوصیات یک بسیجی اصیل و ضرورت جذب نخبگان رسانه ای برای فعال و پویا تر کردن بسیج در اجرای برنامه ها نسبت به گذشته، شعار امسال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" را تحلیل و اظهار کرد: نگاه کردن به اقتصاد مقاومتی بدون اهمیت به جایگاه اصحاب رسانه و نقش اهل قلم در مقابله با انواع منکر اولویت دار و ترویج معروفات اولویت دار، راه به جایی نخواهد برد و این مهم با سیاسی کاری و با تفکر انتخاباتی و حزبی معنا و مفهوم پیدا نمی کند و باید ابعاد فکری مسئولین ؛ راهکارها ، پیشنهادات ، وعده ها و نشست هایی که برگزار می کنند ، انتقادها و نظرات مرتبط با آن بررسی و روشنگری لازم صورت گیرد تا جلوه ی عملی اقدام جامعه رسانه ای و متولیان امر در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بهتر نمایان شود.

 

مسئول طرح و برنامه و بودجه سازمان بسیج رسانه مازندران افزود : در راستای تحقق اهداف و اجرای برنامه های سالانه و تقویت دفاتر و کانون های بسیج رسانه در سطح نواحی 22 گانه ، تأیید شناسه طرح و برنامه ای شهرستان ها و ثبت رسمی آنها در سه ماهه اول سال جاری به سر انجام رسیده و در شش ماهه ابتدایی سال در حال تکمیل مراحل تجهیر کانون های بسیج رسانه در سطح استان هستیم و تا کنون طرح تکمیلی تجهیز 11 یازده کانون به فرماندهان محترم نواحی ارائه گردیده است.

زنگنه در ادامه سخنان خود خطاب به مسئولین شهرستانی بسیج رسانه عنوان داشت: از آنجا که طی ارتباطات مؤثر و سازنده و نشست هایی که با مسئولین کانون ها جهت توجیه برنامه های ابلاغی شان و همچنین نحوه دریافت اعتبارشان از ناحیه مربوطه داشته ایم ، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های شبانه روزی صورت گرفته ، از این عزیزان خواستار دقت در اجرای برنامه ها و ارائه گزارش عملکرد مربوطه تحت قالب زمانبندی مورد تفاهم شد.

دیدگاه شما در مورد : ابلاغ برنامه کانون های بسیج رسانه مازندران در سال 95

ابلاغ برنامه کانون های بسیج رسانه مازندران در سال 95

 

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
RSS
خانه | آرشیو | پیوندها | جستجو | درباره ما | ارتباط با ما | تبلیغات | RSS