امروز چهار شنبه 17 آذر 1395
ساعت 01:12:54
خانه آرشیو پیوندها جستجو درباره ما ارتباط با ما تبلیغات RSS

صفحه نخست

هنری

گفتگو

فرهنگی

اقتصادی

حوادث

سیاسی

علمی

اجتماعی

ورزشی


آخرین اخبار
چاپ

کد خبر : 30351

تاریخ انتشار : 11/05/1395 - 09:05

نکاتی برای دویدن در هوای گرم

با افزایش گرما ورزش کردن در فضای آزاد کمی سخت‌تر می‌شود. افرادی که در فضای آزاد در تابستان می دوند غالبا با گرمای شدید دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش جویباران،نکاتی برای دویدن در هوای گرم وجود دارند که بهتر است رعایت شوند تا فرد کارایی بهتری داشته باشد.


1. تاکتیک قبل از دویدن

بهتر است در زمان های گرم روز  ورزش نکنید. اول صبح بهترین وقت برای ورزش کردن است ، زیرا دمای هوا در این زمان پایین تر است. بهتر است خواب کافی داشته باشید و قبل از دویدن حرکات کششی انجام دهید و آب بدن را تامین کنید.

2. لباس مناسب بپوشید

لباس‌های سبک و روشن بپوشید. از لباس‌های مناسب ورزشی استفاده کنید که عرق را از بدن دور می‌کند. عرق کردن پروسه عادی بدن برای کاهش دما است.

3. نکاتی در حین دویدن

در راهی که سایه بیشتری دارد بدوید . بهتر است این راه کنار آب باشد تا دمای کمتری داشته باشد. حتما آب بنوشید. همراه خود یک بطری آب داشته باشید.

4. نکاتی برای بعد از دویدن

بعد از دویدن بهتر است سریعتر بدن را خنک کنید. دوش گرفتن یا رفتن داخل استخر آب بهترین روش است. آب خنک بنوشید. الکترولیت‌های بدن را با خوردن نوشیدنی ورزشی یا شکر همراه با آب تامین کنید.

5. تغییر ایجاد کنید

هنگامی که دما بالاتر از 70 درجه  فارنهایت(21 درجه سانتی گراد) است بهتر است کمی سرعت را کم کنید تا تعادل ایجاد شود. در این دما ورزش در فضای بسته نیز مناسب خواهد بود./آ
 
منبع : ایسنا
دیدگاه شما در مورد : نکاتی برای دویدن در هوای گرم

نکاتی برای دویدن در هوای گرم

 

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
RSS
خانه | آرشیو | پیوندها | جستجو | درباره ما | ارتباط با ما | تبلیغات | RSS