امروز دوشنبه 15 آذر 1395
ساعت 20:05:26
خانه آرشیو پیوندها جستجو درباره ما ارتباط با ما تبلیغات RSS

صفحه نخست

هنری

گفتگو

فرهنگی

اقتصادی

حوادث

سیاسی

علمی

اجتماعی

ورزشی


آخرین اخبار
چاپ

کد خبر : 28890

تاریخ انتشار : 17/02/1395 - 09:00

چه نوع پروتئینی برای صبحانه و کاهش وزن مفید است؟

فواید خوردن صبحانه ای سرشار از پروتئین کاملا ثابت شده است: تنظیم کننده فشار خون، ارزش مواد مغذی بالا و سیر کنندگی که می تواند به کاهش وزن کمک کند. دلایل فراوانی به ما می گویند که صبحانه لبنیات و در کل پروتئین استفاده کنیم.

به گزارش جویباران، اگر هدفتان کاهش وزن است، مسلما این توصیه را باید جدی بگیرید، اما تاثیر گذار ترین پروتئین ها کدام هستند؟


در یک تحقیق طی 12 هفته سه نوع صبحانه مختلف مورد آزمایش قرار گرفت. اولین صبحانه سرشار از پروتئین عمدتا حاوی لبنیات می شد. دومین صبحانه سرشار از پروتئین بیشتر شامل سویا، تن ماهی و تخم مرغ می شد، و سومین صبحانه نیز یک صبحانه معمولی سرشار از کربوهیدرات بود.

داوطلبان آزمایش همگی اضافه وزن داشتن یا چاق بودند، مبتلا به دیابت نوع 2 بودند و متوسط سنشان 59 سال بود.

در پایان آزمایش، محققان متوجه شدند گروهی که صبحانه شان بر پایه لبنیات بود میانگین 7.6 کیلوگرم وزن کم کرده اند. این در حالی بود که گروه پروتئنی دیگر حدود 6.1 کیلوگرم وزن کم کرده بودند و گروه کربوهیدرات نیز 3.1 کیلوگرم کاهش وزن داشتند.

تفاوت این تحقیق با دیگر تحقیقات در این بود که نشان داد انواع خاص پروتئین می توانند نتایج متفاوتی را بدست دهند.

غذاهای سرشار از پروتئین وی – محصول جانبی تولید پنیر و در بسیاری از لبنیات صبحانه پیدا می شود، مانند ماست یونانی و شیر  گرلین را که هورمون گرسنگی است سرکوب می کنند.

گروهی که صبحانه شان حاوی پروتئین وی بود کمتر دچار بالا رفتن قند خون شدند. افزایش ناگهانی قند خون باعث می شود میل به غذاهای قندی بالا برود، و فرد احساس خستگی و بی انرژی بودن کند.

پروتئین را باید در تمام وعده ها جای داد، اما نه بیش از حد، چون زیاده روی هم می تواند مشکل ساز شود.
منبع : تسنیم
دیدگاه شما در مورد : چه نوع پروتئینی برای صبحانه و کاهش وزن مفید است؟

چه نوع پروتئینی برای صبحانه و کاهش وزن مفید است؟

 

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
RSS
خانه | آرشیو | پیوندها | جستجو | درباره ما | ارتباط با ما | تبلیغات | RSS