امروز یکشنبه 14 آذر 1395
ساعت 17:46:13
خانه آرشیو پیوندها جستجو درباره ما ارتباط با ما تبلیغات RSS

صفحه نخست

هنری

گفتگو

فرهنگی

اقتصادی

حوادث

سیاسی

علمی

اجتماعی

ورزشی


اسلاید شو
چاپ

کد خبر : 28074

تاریخ انتشار : 05/12/1394 - 09:43

محتوای اندک با فریاد‌های تبلیغات کوچه‎بازاری کاندیداهای مجلس

محتوای اندک سخنرانی‌ها و پوستر‌های اغلب کاندیداهای مجلس حوزه انتخابیه سوادکوه و قائم‌شهر با فریاد‌های تبلیغات کوچه‎بازاری در بحبوحه انتخابات در سطح حوزه‌های انتخابی خودنمایی می‌کند.

محتوای اندک با فریاد‌های تبلیغات کوچه‎بازاری کاندیداهای مجلس

انتخابات 7 اسفند‌ماه که خروجی آن را در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان شاهد خواهیم بود، تیتر رسانه‌های داخلی و بین‌المللی سیاسی ایران است.

رقابت جریان‌های سیاسی برای در اختیار گرفتن کرسی‌های سبز رنگ مجلس شورای اسلامی موجبات شور و نشاط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را در جامعه به‌وجود آورده‌است و نشاط سیاسی همواره مورد تأکید مسئولان ارشد نظام به‌منظور افزایش امید و سهیم‌ شدن گسترده‌تر مردم در مدیریت کشور است.

استان مازندران دارای 12 نماینده در مجلس شورای اسلامی از 9 حوزه انتخابیه و 4 نماینده در مجلس خبرگان است.

شهرستان سوادکوه که به همراه شهرستان‌های قائم‌شهر، سوادکوه‌شمالی، سیمرغ و جویبار از وسیع‌تر‌ین و پر‌جمعیت‌تر‌ین حوزه‌های انتخابیه استان مازندران با امکان انتخاب 2 نماینده است که دارای شور و نشاط انتخاباتی شده و به نسبت جمعیت و بزرگی یا کوچکی شهر‌ها در نوسان است.

کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در شهرستان سوادکوه اقدام به افتتاح ستاد تبلیغاتی کردند که بیشترین تعداد آن در شهر زیراب با توجه به جمعیت بیشتر آن است و البته در شهرستان قائم‌شهر به‌عنوان مرکز حوزه انتخابیه شاهد افتتاح ستاد توسط کاندیداهای مجلس شورای اسلامی تا روز پنجم تبلیغات در اماکن پر‌تردد هستیم.

با مراجعه به سطح شهر و میادین اصلی آن شاهد استفاده از موسیقی بلند در ستاد‌ها و توزیع پوستر عکس، رزومه، برنامه‌ها و زمان‌بندی جلسات آنان هستیم و آنچه در این تبلیغات خودنمایی می‌کند محتوای اندک اغلب آگهی‌های مربوط به کاندیداها است.

با بررسی مجموعه رزومه‌ها و برنامه‌های انتخاباتی کاندیداهای مجلس دهم در حوزه انتخابیه سوادکوه، سوادکوه‌شمالی، قائم‌شهر، جویبار و سیمرغ به کلی‌گویی‌ها، تمرکز به بیان بیشترین پست‌های مدیریتی و مشاوره‌ای، استفاده از کلید‌واژه‌های تکراری و اشتباهات املایی و انشایی و گرافیکی بخشی از فضای انتخاباتی است که وجود کلمه «اشتقال» به جای «اشتغال»، استفاده از الله میان پرچم به رنگ سیاه، جمله‌بندی خبری بدون فعل و بیان برخی از شاخص‌های عمومی سطحی بیانگر بدون برنامه‌بودن بسیاری از این کاندیداهاست و تنها برنامه‌دهی و ارائه عملکرد کمتر از انگشتان یک دست را می‌توان در حوزه انتخابیه قائم‌شهر و سوادکوه مشاهده کرد.

برخی از کاندیداها با بیان مسئولیت‌های مختلف و کسب عناوین برتر ملی و استانی به بیان توانمندی خود اشاره می‌کنند و برخی دیگر از کاندیداها با سیاه‌نمایی گذشته، جای خود را در توسعه آینده بیان می‌کنند.

به‌نظر می‌رسد تغییر بخش‌هایی از قانون انتخابات و افزایش برنامه‌ریزی شده و پله‌ای تبلیغات و ایجاد بستر لازم برای تقویت گفتمان‌‎های رو‌در‌رو با کاندیداها و بیان کارشناسی و صریح مشکلات از راهکار‌ها‌ی کاهش جرأت افرادی خواهد شد که منزلت مجلس را کوچک می‌بینند.

در نظر‌سنجی‌های گفتاری، شاهد عدم انتخاب دو نماینده اصلی توسط مردم حوزه انتخابیه هستیم و البته نظر‌سنجی‌های بدون پشتوانه علمی و یا سفارشی نیز در فضاهای مختلف رسانه‌ای عموما وابسته به کاندیداها به وفور یافت می‌شود.

دیدگاه شما در مورد : محتوای اندک با فریاد‌های تبلیغات کوچه‎بازاری کاندیداهای مجلس

محتوای اندک با فریاد‌های تبلیغات کوچه‎بازاری کاندیداهای مجلس

 

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
RSS
خانه | آرشیو | پیوندها | جستجو | درباره ما | ارتباط با ما | تبلیغات | RSS