امروز پنج شنبه 18 آذر 1395
ساعت 19:38:39
خانه آرشیو پیوندها جستجو درباره ما ارتباط با ما تبلیغات RSS

صفحه نخست

هنری

گفتگو

فرهنگی

اقتصادی

حوادث

سیاسی

علمی

اجتماعی

ورزشی


آخرین اخبار
چاپ

کد خبر : 26755

تاریخ انتشار : 07/07/1394 - 08:59

دعوای‌زرگری‌سایت‌و روزنامه‌حامی‌رفسنجانی

یک روزنامه که مدتهاست مورد اعتراض بسياري از همكاران رسانه اي خود است، به دليل ضعيف شديد محتوا همواره مجبور است به جعل خبر، مصاحبه يا سرقت خبري پناه ببرد.

به گزارش جویباران،یک روزنامه که مدتهاست مورد اعتراض بسياري از همكاران رسانه اي خود است، به دليل ضعيف شديد محتوا همواره مجبور است به جعل خبر، مصاحبه يا سرقت خبري پناه ببرد.

جعل مصاحبه با عباس عبدي و اخيراً جعل يك مصاحبه ديگر از فتاح، انتشار مصاحبه جعلي با هاشمي در مورد اعلام كانديداتوري وي در خبرگان ، انتشار مصاحبه ي فرزند ايت الله جنتي به نام خود و... مصاحبه «طلوع صبح» با ايت الله هاشمي در مورد لقب "علامه" به سيد حسن خميني ، کپی پیست گزارش های مختلف سایت «انتخاب» من جمله گزارش روزنامه گاردین در مورد یادگار امام (ره) و ... تنها بخشی از سابقه ی این روزنامه در یک ماه اخیر است!



این روزنامه در آخرین اقدام خود - با وجود دریافت تعداد زیادی تذکر - باز هم مصاحبه آیت الله هاشمی با هفته نامه «طلوع صبح» (که روز گذشته در سایت انتخاب منتشر شد) را به نام خود جعل و منتشر كرد تا سياهه جعليات اين روزنامه اجاره شده، تكميل تر شود. البته این، همه جعلیات این رسانه طی این روزها نیست  و طبعاً بررسی دقیقتر باعث می شود تعداد سرقت و جعلیات این رسانه در هفته ، به بیش از ۱۰۰ یا بیشتر نیز برسد.



جالب تر آنکه تيم سه چهار نفره تحريريه ی کپی پيستي اين روزنامه خلاقيت تغيير تيتر را نداشته و تنها به كپي همه مطلب (تيتر و خبر) مي پردازند.



البته عقل سلیم حکم می کند روزنامه هایی با ۵ هزار تیراژ (که نصف آن نیز برگشتی است) اگر قائل و مقید به سرقت و جعل خبر هست، باید سراغ سایت ها و رسانه های کم مخاطب تر از خود برود ، نه آنکه به طور مثال سراغ رسانه ای چون «انتخاب» برود که روزانه بیننده اش از یک میلیون فراتر می رود! در عین حال، کارشناسان معتقدند هنر جعل خبر و سرقت خبری ، کمتر از جاگذاری شنود و دوربین در تحریریه برای تسلط بر گفتار و اعمالِ اعضای روزنامه، نیست!


 

روزنامه ای که کاری جز «سرقت» و «جعل خبر» ندارد!
آخرین جعل این روزنامه وزین ، در شماره امروز!


اين درحاليست كه تشديد توقيف نشريات در چند سال قبل، باعث شد طي يك اتفاق ، "ارمان" به يكي از معدود رسانه هاي جريان اصلاحات تبديل شود و اين شانس و اقبال، سبب شد اين رسانه كمي جدي گرفته شود، اما انتشار تصاوير چندصدباره از ايت الله هاشمي در صفحه نخست اين روزنامه باعث شد اين توهم ايجاد شود كه اين رسانه سخنگوی آیت الله هاشمي و نزدیک به ایشان است، اما حقيقت ماجرا کاملاً عکس توهم موجود است.



درواقع این روزنامه، شخصیت های بزرگ و استوانه های نظام را برای افزایش جذابیت حداقلیِ خود و نردباني براي پرش روزنامه و مديرش قرار داده كه مهمترين سابقه اش تا پيش از آرمان، قائم مقامي يك هفته نامه محلي در قم بوده است. اما مدير ارمان توانست با این روش، پرش مناسبي از نشريات محلي به رسانه هاي كشوري بزند.



این درحالیست که فرد مذکور از ابتدای دولت در تلاش بوده مسئولیتی در دولت بگیرد و اینک نیز سعی می کند معاون سیاسی استانداری قم را تصاحب کند ، اما به دلیل فقدان سابقه ی سیاسی و اجرایی ، موفق نشده است.

 

منبع : رجا نیوز
دیدگاه شما در مورد : دعوای‌زرگری‌سایت‌و روزنامه‌حامی‌رفسنجانی

دعوای‌زرگری‌سایت‌و روزنامه‌حامی‌رفسنجانی

 

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
RSS
خانه | آرشیو | پیوندها | جستجو | درباره ما | ارتباط با ما | تبلیغات | RSS