امروز شنبه 13 آذر 1395
ساعت 23:13:04
خانه آرشیو پیوندها جستجو درباره ما ارتباط با ما تبلیغات RSS

صفحه نخست

هنری

گفتگو

فرهنگی

اقتصادی

حوادث

سیاسی

علمی

اجتماعی

ورزشی


آخرین اخبار
چاپ

کد خبر : 25511

تاریخ انتشار : 02/06/1394 - 17:28

قصه پرغصه کمربندی جنوبی بابل وارد فاز جدید شد

عدم تخصیص بودجه برای ادامه روند احداث کمربندی جنوبی بابل به گفته مسوولان محلی برخی اهالی حاشیه این جاده را برآن داشت تا زمین های خودشان را بازپس بگیرند.

جویباران ـ

به گزارش خبرنگار بلاغ،

کلنگ کمربندی جنوبی بابل تقریبا 13 سال پیش به‌دلیل ترافیک سنگین اتومبیل های ورودی به شهر بابل بر زمین زده شد ولی تاکنون بدلیل نداشتن اعتبار کافی به بهره برداری نرسید.

این کمربندی از مسیر جاده بابل به آمل، شهید صالحی و گنج افروز گذشته و درجاده بابل به قائم‌شهر و در روستای هتکه پشت به طول 16.5 کیلومتر به پایان می رسد.

بازدیدهای مکرر معاونین وزیر راه و شهرسازی در چند سال گذشته هنوز نتوانست این کنارگذر حیاتی را که شاهراه ارتباطی بین شرق و غرب استان مازندران است را به بهره برداری برساند.

به گفته چند تن از مسئولان محلی در چند روز اخیر به دلیل عدم پرداخت وجه فروشندگان زمین در انتهای مسیر کمربندی واقع در روستای هتکه پشت مردم محلی اقدام به بازپس گیری زمین ها کردند.

اگرچه در ماه های گذشته کارگران حتی در روزهای تعطیل مشغول به فعالیت برای احداث این جاده بودند ولی در چند روز اخیر فعالیت در این پروژه کاهش یافته که با حضور در محل قابل مشاهده است.

حجت الاسلام علی اکبر ناصری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم تخصیص اعتبار برای ادامه اجرای کنارگذر جنوبی بابل، بیان کرد: اگر اعتبار به زودی تخصیص نیابد مشکلات زیادی در شهرستان بوجود خواهد آمد.

وی تکمیل طرح کمربندی جنوبی بابل را نیازمند حدود 300 میلیارد ریال اعتبار خواند و افزود: باید بدهی های فروشندگان زمین نیز پرداخت شود تا این طرح حیاتی هر چه زودتر به بهره برداری رسد.

ناصری احداث پل روگذر و زیرگذر در مسیر کمربندی بابل را از اولویت های مهم در بهره برداری از فاز اول این طرح دانست و گفت: برای تردد خودروها، پل‌های مورد نیاز با شتاب در حال ساخت است که امیدواریم فاز اول این طرح با تخصیص به موقع اعتبار براساس قول های داده شده از سوی مسئولان وزارت راه و شهرسازی تا هفته دولت افتتاح و تردد در این مسیر امکان پذیر شود.

نماینده بابل در مجلس خاطرنشان کرد: کمربندی جنوبی شهرستان بابل تنها مختص این شهرستان نیست بلکه محل تردد خودروها، مسافران و گردشگران زیادی است که از اقصی نقاط کشور به استان مازندران عزیمت می کنند و یا به مشهد مقدس مسافرت می کنند.

جعفر آقاجان‌نتاج معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار بابل نیز بیان کرد: در پنج ماهه اخیر تاکنون هیچ گونه اعتباری برای کمربندی جنوبی بابل تخصیص نیافته است.

وی افزود: زمینی به طول 150 متر و با عرض 24 متر از چند مالک برای روند احداث کمربندی جنوبی بابل تملک و خریداری شد که این میزان به 20 میلیاردریال اعتبار نیاز دارد.

آقاجان‌نتاج ادامه داد: براساس ماده 9 تا سه ماه مسئولین وزارت راه فرصت دارند که بدهی های مالکین را پرداخت کنند و بعد از این مالکین این حق را دارند که زمین ها را بازپس بگیرند.

وی افزود: در حال حاضر بدلیل عدم پرداخت بدهی , دادستان بابل دستور توقف ادامه روند کار در کمربندی جنوبی بابل را داد.

آقاجان‌نتاج بیان کرد: تعدادی از این مالکین بدلیل عدم پرداخت پول زمین های خودشان را بازپس گرفتند و چند نفر دیگر نیز در مرحله بازپس گیری هستند که رایزنی برای جلوگیری از این وضعیت در حال انجام است.

به گفته وی عملیات اجرایی طرح کمربندی جنوبی بابل از سال 84 به طور جدی آغاز شده و با فعالیت 6 پیمانکار، اکنون حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بابیان اینکه تاکنون یک هزار میلیارد ریال برای احداث کمربندی جنوبی بابل هزینه شده است؛ یادآور شد: میزان اراضی و بناهای آزاد شده در مسیر کمربندی 72 هکتار بوده که برای تملک این زمین ها 130 میلیاردریال پرداخت شده است.

آقاجان‌نتاج تعداد پل احداثی برروی رودخانه در مسیر احداث کمربندی جنوبی بابل را سه دهنه و تعداد تقاطع را سه مورد غیر همسطح برشمرد.

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار بابل همچنین تصریح کرد: برای اتمام 40 درصد باقی مانده کمربندی جنوبی بابل به 500 میلیاردریال دیگر اعتبار نیاز است.

نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در مازندران نیز با بیان اینکه این طرح ملی است، افزود: پیمانکاران و مالکین زمین ها در مسیر این جاده مبلغ 100 میلیارد ریال از وزارت راه و شهرسازی طلب دارند و مسئولین قول مساعد برای پرداخت بدهی به مالکین زمین ها را تا 10 روز آینده دادند.

غلامعباس رستمی با بیان اینکه اولویت در پرداخت بدهی برای مالکین زمین ها خواهد بود، اضافه کرد: در صورت تخصیص به موقع اعتبار فاز اول این طرح تا دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

شهرستان 511 هزار نفری بابل دارای هفت شهر و شش بخش است و بدلیل نداشتن کمربندی جنوبی در این شهر که در مسیر شرق به غرب مازندران واقع است روزانه با تردد خودروهای سبک و سنگین در مسیر درون شهری مواجه است.

برای هر گردشگر وارد شده به مازندران و نیز مردم محلی عبور از درون شهر بابل به خاطر ترافیک شدید و زمان از دست رفته بسیار زجراور و خسته کننده است و جدا از ان برای مردم ساکن این شهر نیز مشکلات فراوان به همراه داشته است.

 

دیدگاه شما در مورد : قصه پرغصه کمربندی جنوبی بابل وارد فاز جدید شد

قصه پرغصه کمربندی جنوبی بابل وارد فاز جدید شد

 

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
RSS
خانه | آرشیو | پیوندها | جستجو | درباره ما | ارتباط با ما | تبلیغات | RSS