امروز جمعه 12 آذر 1395
ساعت 21:30:25
خانه آرشیو پیوندها جستجو درباره ما ارتباط با ما تبلیغات RSS

صفحه نخست

هنری

گفتگو

فرهنگی

اقتصادی

حوادث

سیاسی

علمی

اجتماعی

ورزشی


آخرین اخبار
چاپ

کد خبر : 21871

تاریخ انتشار : 16/04/1394 - 18:40

توصیه‌های تغذیه‌ای وزارت بهداشت به روزه‌داران

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: مصرف کربوهیدرات‌های مرکب همچون حلیم در وعده سحر باعث می‌شود روزه‌داران کمتر گرسنه‌ شوند.

جویباران ـبه گزارش بلاغ،

 

زهرا عبداللهی درباره روزه گرفتن بدون سحری، گفت: بهتر است بدون سحری روزه نگیرید؛ به خصوص درنوجوانان روزه بدون سحری توصیه نمی‌شود.

وی اضافه کرد: این امر سبب افت شدید قند خون و تحلیل عضلانی می‌شود که بسیار زیان‌آور است. در حقیقت شام کامل در آخر شب به هیچ عنوان نمی‌تواند جایگزین سحری شود.

عبداللهی مصرف کربوهیدرات‌های مرکب در سحر که مدت طولانی‌تری هضم می‌شوند را باعث کمتر گرسنه شدن روزه‌داران دانست و گفت: حلیم یک منبع عالی پروتئین است و از غذاهایی است که دیر هضم می‌شود.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت یادآور شد: خرما یک منبع عالی قند، ‌فیبر، کربوهیدرات، پتاسیم و منیزیم است. مغزها نیز غنی از پروتئین و فیبر و حداقل چربی را دارا هستند و موز نیز یک منبع خوب پتاسیم، منیزیم و کربوهیدرات است./آ

 

 

 

/3004

 

دیدگاه شما در مورد : توصیه‌های تغذیه‌ای وزارت بهداشت به روزه‌داران

توصیه‌های تغذیه‌ای وزارت بهداشت به روزه‌داران

 

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
RSS
خانه | آرشیو | پیوندها | جستجو | درباره ما | ارتباط با ما | تبلیغات | RSS