امروز یکشنبه 14 آذر 1395
ساعت 17:44:26
خانه آرشیو پیوندها جستجو درباره ما ارتباط با ما تبلیغات RSS

صفحه نخست

هنری

گفتگو

فرهنگی

اقتصادی

حوادث

سیاسی

علمی

اجتماعی

ورزشی


آخرین اخبار
چاپ

کد خبر : 21838

تاریخ انتشار : 16/04/1394 - 18:11

استقبال کم‌رنگ مردم از اجرای طرح ضیافت در مازندران و چرایی آن!

با آن که نیمی از ماه مبارک رمضان سپری شده است اما استقبال مردم از اجرای طرح ضیافت کمرنگ‌تر از سالیان گذشته بوده.

جویباران ـبه گزارش بلاغ،

 

مازنداصناف، عرضه کالاهای مصرفی ماه مبارک رمضان که با عنوان طرح ضیافت برگزار می‌شود؛ امسال نیز در مازندران در حال اجرا است؛ اما با استقبال بسیار کمرنگ‌تری نسبت به سال‌های گذشته همراه شده است.

در این گزارش سعی داریم به علل و چرایی این موضوع بپردازیم که در ذیل می خوانیم:

 

باید پذیرفت که برگزاری طرح ضیافت در سال جاری از لحاظ کیفی و کمی پایین‌تر از سال‌های گذشته بود و عدم برگزاری نمایشگاه‌های طرح ضیافت در استان و جایگزینی فروش فوق‌العاده واحدهای صنفی و فروشگاه‌های بزرگ به جای عرضه مستقیم نمایشگاهی شاید از برجسته‌ترین عوامل مشهود این مدعاست.

 

گفتنی است دلیل اصلی استقبال مردمی از این نمایشگاه‌ها، اختلاف قیمت کالاهای عرضه شده در طرح‌ها با قیمت کف بازار است که در سال جاری این مزیت وجود نداشت و این عامل نیز مزید بر علت شد.

 

برای بررسی و اطلاع از چرایی عدم استقبال مردم از اجرای این طرح در مازندران به سراغ یکی از مدیران اجرایی این حوزه در سالیان گذشته در استان رفتیم تا علت این موضوع را از زبان وی بشنویم.

 

این منبع آگاه ضمن تایید عدم استقبال مردم در سال جاری از اجرای طرح ضیافت در مازندران، گفت: شیوه اجرای این طرح موجب عدم استقبال از این طرح شده است.

 

وی افزود: قیمت کالاهای پرمصرف همانند مرغ، تفاوت چندانی با بازار ندارد تا مردم از آن استقبال کنند، ضمن اینکه مردم مازندران عموماً استقبال کمتری در استفاده از مرغ‌های منجمد نسبت به سایر نقاط کشور دارند. در بحث شکر نیز عرضه شکر 2 هزار و 350 تومانی تفاوت چندانی با بازار ندارد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: نکته دیگری که در سال‌های گذشته وجود داشت، فراخوانی بود که سازمان‌ها از اتحادیه‌ها صنفی ذیربط نظیر قصابان، خواروبار و ... انجام می‌دادند و از آنها خواسته می‌شد تا تخفیفات ویژه‌ای را برای مردم در این ماه لحاظ کنند که عموماً شاهد تخفیف 10 تا 20 درصدی از سوی آنان بودیم. از طرفی آدرس و اسامی این واحدهای صنفی نیز از سوی ادارات صنعت معدن و تجارت شهرستان‌ها و برخی ادارات اطلاع‌رسانی می‌شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در کنار این مسئله، بحث نظارت هم وجود داشت. هماهنگی با اداره تعزیرات در طول اجرای این طرح و گشت‌های ویژه آنان و صدور رای فوری از سوی آنان تاثیر به‌سزایی در تعدیل قیمت‌ها داشت.

 

این منبع آگاه ضمن اشاره به اینکه قیمت پایین اقلام و کیفیت مناسب کالاها از علل اصلی استقبال و ایجاد انگیزه مردم در این طرح است؛ خاطرنشان کرد: جدای از عرضه کالاهای زیرقیمت از سوی واحدهای صنفی و نظارت بر آنان، بیش از 70 تا 90 درصد این موضوع بر دوش مجریان نمایشگاهی عرضه مستقیم کالا بود به‌نحوی که مکلف می‌شدند تا غرفه‌های تنظیم بازار در آنان با تخفیفات 15 تا 20 درصدی وجود داشته باشد.

 

وی در پایان عدم حمایت گسترده دولت و سرمایه‌گذاری در این بخش را از علل دیگر عدم استقبال از این طرح عنوان کرد و افزود: ظاهراً در سال جدید، دولت در این بخش هزینه نکرد و در واقع بودجه خاصی را برای آن تعریف نکرد تا اقلام پرمصرف در این طرح با تخفیف بیشتر و قابل ملاحظه‌ای نسبت به بازار به مردم عرضه شود.

 

/3004

 

دیدگاه شما در مورد : استقبال کم‌رنگ مردم از اجرای طرح ضیافت در مازندران و چرایی آن!

استقبال کم‌رنگ مردم از اجرای طرح ضیافت در مازندران و چرایی آن!

 

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
RSS
خانه | آرشیو | پیوندها | جستجو | درباره ما | ارتباط با ما | تبلیغات | RSS