امروز شنبه 20 آذر 1395
ساعت 23:52:33
خانه آرشیو پیوندها جستجو درباره ما ارتباط با ما تبلیغات RSS

صفحه نخست

هنری

گفتگو

فرهنگی

اقتصادی

حوادث

سیاسی

علمی

اجتماعی

ورزشی


آخرین اخبار
چاپ

کد خبر : 21259

تاریخ انتشار : 10/04/1394 - 17:58

پیش از سفر هوایی مصرف کنیم!

مصرف بیش از اندازه نمک می تواند به شرایطی که "نفخ جت" نامیده می شود، منجر شود. از این رو و پیش از پرواز با هواپیما، مصرف میان وعده‌های کم سدیم برای کاهش اثر این شرایط آزاردهنده توصیه می شود.

جویباران ـبه گزارش بلاغ، در شرایطی که مصرف برخی مواد غذایی می توانند طی مسافرت‌های هوایی و در ارتفاعات بالا، به ایجاد شرایطی ناراحت کننده در بدن انسان منجر شوند، مصرف برخی مواد غذایی می تواند تجربه سفر هوایی خوشایندی را در پی داشته باشد. از این رو، در ادامه این مطلب به معرفی چند نمونه می پردازیم.

 

مواد غذایی حاوی سدیم پایین
مصرف بیش از اندازه نمک می تواند به شرایطی که "نفخ جت" نامیده می شود، منجر شود. از این رو و پیش از پرواز با هواپیما، مصرف میان وعده‌های کم سدیم برای کاهش اثر این شرایط آزاردهنده توصیه می شود. مصرف مواد غذایی مانند برخی میوه‌های تازه و سبزیجات غیر چلیپایی که به طور طبیعی از سدیم پایینی برخوردار هستند، از آن جمله‌اند.

پرتقال

فرودگاه‌ها، هواپیماها و مسافران، همگی منابعی پر از میکروب محسوب می شوند. از این رو، با مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین C مانند پرتقال می توانید کارایی سیستم ایمنی بدن خود را افزایش دهید. از آنجایی که در مسافرت‌های هوایی سطح آب بدن انسان کاهش می یابد، با مصرف پرتقال نه تنها ویتامین دریافت می کنید، بلکه بخشی از آب مورد نیاز خود را نیز تامین می کنید.

چای‌های گیاهی

مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند قهوه می تواند موجب کاهش آب بدن انسان شوند. از این رو، چا‌ی‌های گیاهی انتخاب خوبی هستند. این چای‌ها به طور طبیعی فاقد کافئین بوده و به تامین آب بدن هنگام مسافرت‌های هوایی کمک می کنند. انتخاب نمونه‌های حاوی نعناع برای معده سودمند هستند.

ماست

معده، یکی از مهم‌ترین اندام‌های بدن انسان است که در طول مسافرت‌های هوایی تحت تاثیر قرار می گیرد. در واقع، شرایط بدن انسان برای گوارش غذا در فاصله هفت مایلی از سطح دریا سازگار نیست. از این رو، برای مقابله با مشکلات احتمالی معده می توانید ماست‌هایی که حاوی مواد پروبیوتیک هستند، مصرف کنید. این مواد می توانند به افزایش سازگاری شرایط دستگاه گوارش کمک کنند.

آب و لیمو

احساس خستگی در مسافرت‌های هوایی یکی از نشانه‌های کاهش آب بدن بوده و خواب آلودگی را در پی دارد. از این رو، مصرف آب فراوان به همراه یک یا دو برش لیمو در لیوان می تواند به بهبود این شرایط کمک کند. مرکبات دارای خواص ضد باکتری بوده و می توانند به ارتقا شرایط سیستم ایمنی و کاهش گلودرد کمک کنند.

پروتئین کم چربی

پروتئین‌های کم چربی، انرژی مورد نیاز بدن انسان را فراهم کرده و احساس سیری حاصل از آنها با غذاهایی مانند بال مرغ سرخ‌شده متفاوت است. از این رو، انتخاب منابع پروتئینی که فاقد روغن و یا پودر سوخاری فراوان هستند، توصیه می شود. توانایی بدن انسان برای گوارش چربی‌ها طی پروازهای بلند مدت کاهش می یابد.

اسموتی‌

اسموتی‌ها ترکیبی از ماست و میوه‌های تازه هستند که از جمله مواد غذایی توصیه شده پیش از مسافرت‌هایی هوایی محسوب می شوند. همچنین، آنها به تامین آب مورد نیاز بدن هنگام پرواز با هواپیما کمک می کنند. البته، باید از مصرف اسموتی‌هایی که حاوی شکر فراوان هستند، پرهیز کرد. نمونه‌هایی که حاوی مقادیر زیادی میوه، ماست ساده و یخ هستند، توصیه می شوند.
 

/3004

دیدگاه شما در مورد : پیش از سفر هوایی مصرف کنیم!

پیش از سفر هوایی مصرف کنیم!

 

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
RSS
خانه | آرشیو | پیوندها | جستجو | درباره ما | ارتباط با ما | تبلیغات | RSS